Apr 29, 2016

LAGUNA BEACH

Muutama viikko sitten teimme extempore yön yli reissun Laguna Beachille. Tänne olemme aiemmin tehneet jo muutaman päiväreissun ja haaveissa onkin ollut viettää aikaa hieman pidempään täällä suloisen pienessä rantakaupungissa.

MAIN BEACH PARK LAGUNA BEACH

Noin 22 000 asukkaan Laguna Beach sijaitsee noin tunnin ajomatkan päässä Santa Monicasta rannikkoa pitkin etelään. Kaupunki on tunnettu rennosta rantaelämästään sekä taiteilijayhteisöstään, jotka näkyvät katukuvassa surffareiden ja taidegallerioiden paljoudessa. Kaupungin keskusta on varsin pieni, mutta sieltä löytyy hyvä kattaus erilaisia ravintoloita ja kahviloita.

Reissulla yövyimme Pacific Edge Hotel -hotellissa, joka sijaitsee rannan läheisyydessä, lyhyen kävelymatkan päässä kaupungin keskustasta. Hotellia vastapäätä löytyy suosituksia saanut Taco Loco -ravintola, jossa söimme pikaisen lounaan perille saavuttuamme. Taco chicken salad oli hyvää!

TACO LOCO

LAGUNA BEACH

Illallispaikaksi valikoitui Teemu Selänteen Selanne Steak Tavern. Tämä moderni amerikkalainen pihviravintola sijaitsee noin 15 minuutin kävelymatkan päässä Laguna Beachin keskustasta. Jos kenkä hiertää tai muuten vaan kävely ei onnistu, toimii Laguna Beachilläkin Uber.

Selanne Steak Taverniin kannattaa tehdä varaus hyvissä ajoin, jos haluaa nauttia illallista esim. lauantai-iltana tiettyyn aikaan. Me varasimme pöydän samana päivänä, jolloin tarjolla oli enää vain pöytä klo 21 kattaukseen. Jos pöytävarausta ei onnistu saamaan, voi ravintolan baarissa pistäytyä koktaileillakin, jotka olivat muuten erittäin hyviä! Kaikki annokset, jotka tilasimme olivat maistuvia ja erityisesti mainitsemisen arvoinen oli pihvin lisukkeena tarjoiltu Selanne's Mac and Cheese.

SELANNE STEAK TAVERN

Seuraavana aamuna suuntasimme aamiaiselle Orange Inn -kahvilaan, joka on toiminut samalla paikalla vuodesta 1931 saakka. Pilvisestä päivästä huolimatta kävimme aamiaisen jälkeen vielä ihailemassa Cheneys Point- sekä Heisler Park -rantojen upeita maisemia.

ORANGE INN
CHENEYS POINT

HEISLER PARK

Laguna Beachiltä matka jatkuikin moottoritien sijaan Pacific Coast Highwaytä pitkin Newport Beachille, jossa pysähdyimme millekäs muullekaan kuin donitseille ;) Stay tuned!